Το Ουδέν Προς Δήλωση ξεκίνησε ως μια ερευνητικού χαρακτήρα ομιλία-περφόρμανς που εξερευνά τα όρια εντός του Λιβάνου, τα σύνορα με τους γείτονες του, αλλά και εν γένει τα σύνορα σε όλο τον Αραβικό κόσμο.
Στο δάπεδο υπάρχει ένας παλιός χάρτης του Αραβικού κόσμου που δείχνει το σιδηροδρομικό δίκτυο που διασχίζει διακρατικά σύνορα εντός του Αραβικού κόσμου και απλώνεται σε όλη την περιοχή. Η παλιά σιδηροδρομική γραμμή Hijaz, που συνέδεε τη Δαμασκό με τη Μεδίνα, μεταφέροντας Μουσουλμάνους προσκυνητές, διέσχιζε τα σημερινά κράτη της Συρίας, της Ιορδανίας και της Σαουδικής Αραβίας, χωρίς την ανάγκη βίζας. Ο σημερινός, εκτός λειτουργίας Λιβανέζικος Οργανισμός Σιδηροδρόμων παρουσιάζεται ως ρήγμα.
Τα μέλη του Dictaphone Group αποφάσισαν να κάνουν ένα ταξίδι κατά μήκος των εγκαταλελειμμένων σιδηροδρομικών σταθμών του Λιβάνου. Το σημείο εκκίνησης ήταν ο ερειπωμένος σταθμός της Βηρυτού, και συνέχισαν ακολουθώντας καθεμία μια από τις τρεις διαφορετικές πορείες του σιδηροδρόμου. Τα ταξίδια τους αποκάλυψαν παρελθοντικές και παροντικές χρήσεις αυτών των γραμμών και των σταθμών που συνδέουν. Κάποιοι εγκαταλείφθηκαν. Άλλοι μετατράπηκαν σε αυτοσχέδια σπίτια. Κάποιοι έφεραν τα σημάδια της μετατροπής τους σε στρατιωτικές βάσεις και θαλάμους βασανιστηρίων. Καθώς πρόκειται για ένα ερευνητικό έργο εν εξελίξει, πέρασε από διάφορα στάδια ανάπτυξης από το 2013 οπότε ξεκίνησε και μετά. Πριν από το συγκεκριμένο έργο, η ομάδα συνήθιζε να χρησιμοποιεί ως μέσο τη διαδραστική τοπιοειδική περφόρμανς. Οι τόποι, ωστόσο, του Ουδέν Προς Δήλωση ήταν πολλοί, απρόβλεπτοι και σε κάποιες περιπτώσεις επικίνδυνοι, με αποτέλεσμα να είναι αδύνατη η επιτόπια παρουσία κοινού. Έτσι, η ομάδα ακολούθησε μία άλλη στρατηγική: κάθε μία από τις καλλιτέχνιδες, μόνη, ξεκίνησε ένα διαφορετικό ταξίδι με σκοπό να βιώσει σωματικά τους διαφορετικούς αυτούς τόπους και να καταγράψει αυτές τις εμπειρίες με κάθε δυνατό τρόπο. Στη συνέχεια, η ομάδα άρχισε να πειραματίζεται πάνω σε διαφορετικούς τρόπους με τους οποίους θα μπορούσε να μοιραστεί αυτές τις εμπειρίες με το κοινό, διοργανώνοντας και συμμετέχοντας σε πολλές συναντήσεις, εκδηλώσεις, παρουσιάσεις και περφόρμανς. Μέσα από αυτή τη διαδικασία, συνέχισαν να μαθαίνουν, να παρατηρούν και να ανακαλύπτουν. Κατέγραψαν ορισμένα συμπεράσματα σε ένα βιβλίο έρευνας και προκειμένου να διατηρήσουν τη διαπραγμάτευση του θέματος ζωντανή, πρόσφατα επικαιροποίησαν τα κείμενα της περφόρμανς και τα ηχογράφησαν ως ηχοτοπίο του βίντεο που δημιουργήθηκε από τα ταξίδια τους. Στη σημερινή του μορφή, το Ουδέν Προς Δήλωση, προσφέρει όλο αυτό το υλικό στη διάθεση του κοινού ως μία τεκμηρίωση της όλης περιπέτειας του έργου, ως μία πρόσκληση για περαιτέρω διάδραση, ως μία εγκατάσταση που μας πάει πίσω σε απρόσιτα τοπία και ταξίδια που δεν είναι πλέον εφικτά.
Συντελεστές
Έρευνα, Συγγραφή και Περφόρμανς: Τάνια Ελ Χούρι, Πέτρα Σερχάλ, Αμπίρ Σαξούκ
Μοντάζ: Αλί Μπειντούν
Βιντεοσκόπηση: Καράμ Γκουσείν, Ντάνα Αμπουραμέ
Μουσική Σύνθεση: Αχμάντ Κούγια, Καίρι Εϊμπές
Βίντεο εγκατάσταση: Ήχος σε συνεργασία με τους Αχμάντ Κούγια και Καίρι Εϊμπές
Το έργο δημιουργήθηκε εν μέρει στο Watermill Center (ένα εργαστήριο για την περφόρμανς) σε συνεργασία με το ArtEast της Νέας Υόρκης.
Το έργο έχει επιχορηγηθεί από: το Arab Fund for Arts and Culture (για την ομιλία περφόρμανς) και το Βρετανικό Συμβούλιο (για το βίντεο και την έκδοση)
Εκτέλεση Παραγωγής: Βίκυ Στρατάκη